keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Pellavaa ja pitsiä Tallinnasta

Olin eilen ystäväni kanssa Tallinnassa. Olimme matkassa melkein ilman suurempia suunnitelmia. Karnaluksissa ja Kangadzungel XXL kävisimme ja museoita ja patsaita emme ihaile!
Olemme molemmat ihastuneet valokuvaukseen ja päätimme ottaa myös kameramme mukaan ja kuvata mielenkiintoisia näkymiä. Näistä näkymistä kerron myöhemmin.

Satamasta kävelimme Karnaluksiin, minä olen joskus käynyt siellä ja ystävälleni kerta oli ensimmäinen. Palvelu liikkeesä oli asiantuntevaa, kehitettävää olisi kassajärjestelmässä, ja muistutuksena kaikille vain käteinen käy. Siellä on uskomaton määrä tavaraa, lankoja, nappeja, puikkoja, vetoketjuja, kangasta ym. Minä ostin pitsiä, nappeja, tupsukoneen ja bambu-kahvoja. Sisareni oli ostosmasamassa paikassa muutama viikko sitten ja tein hänen kauttaan tilauksen, niin en nyt tarvinnut oikeastaan mitään

Kangadzungel XXL oli ISO kangaskauppa, valtava määrä kaikenlaisia kankaita ja takana vielä tilpehööri puoli, jossa nauhoja, nyörejä, korutarvikkeita ym. Minä ostin leveäraitaista pellavaa.

Vanhastakaupungista löysimme ihastuttavan pienen kivijalkakäsityöliikkeen(nimi tulee myöhemmin), jossa oli ystävällinen ja asiantunteva myyjä ja hän puhui englantia! Ostin pellavalankaa josta teen ainakin tiskirättejä. Idea on sisareltani Jenniltä.

Norde Centrumssa, ostoskeskus sataman tuntumassa, on liike nimeltään Vävars jossa myydään pellavaisia tuotteita ja kangasta. Sieltä löysin kapearaitaista kangasta josta teen leivinliinoja.

 
Toivottavasti saan jotain kaunista ja käytännöllistä pian tehtyä, kun tarvikkeet on noin ihania!